Ano, jedním z hlavních důvodů projektu je umožnění přístupu na web z mobilních zařízení, což na starých internetových prezentacích nebylo možné. Tento požadavek značným způsobem zesložiťuje celkovou náročnost z pohledu možných chyb ve zobrazení - webový team OIKT ČZU bude weby v tomto ohledu nadále zlepšovat. Pokud byste nám rádi dali vědět, že něco nefunguje zcela správně, využijte prosím formulář v pravém dolním rohu stránky nebo email helpdesk@czu.cz a specifikujte prosím nalezenou co možná nejpřesněji včetně typu používaného zařízení.
V moderním webdesignu má správné použití bílého místa několik důležitých rolí. K těmto patří snaha vylepšit čitelnost, tím že na stránce není příliš mnoho textu a kontrast mezi volným místem a navigačními prvky pomáhá uživateli se na stránce zorientovat. V druhé řadě jde o vytvoření dojmu lehkosti a elegance sebevědomým využitím vhodného množství prázdného místa. V neposlední řadě se jedná o přirozenou součást technického požadavku na responsivitu webu, tedy možnost zobrazit ho na co možná nejširší škále současných zařízení s naprosto odlišnými velikostmi displejů - bílé místo usnadňuje skládání jednotlivých elementů ve vhodném poměru.
Každý uživatel webu vnímá rozložení a navigační prvky na stránce subjektivně. Prvek opakování menu ve velkých barevných blocích slouží jako záchytný bod pro uživatele, kteří de facto "přehlídnou" horní strukturovanou navigaci hlavního menu. Věříme, že je na každém uživateli, aby si našel cestu používání webů jaká mu nejvíce vyhovuje - ať už přes hlavní menu, navigaci přes cílové skupiny nebo zjednodušené barevné menu.
Struktura webu, tedy řazení do menu a sub-menu byla navržena jako kompromis mezi dvěma přístupy: snahou zjednodušit web oproti stávajícímu stavu a snahou zachovat základní body pro zjednodušení pohybu uživatelů zvyklých na staré weby. Tomuto odpovídají tematické sub-portály "Studium" "Věda a Výzkum" "Mezinárodní vztahy" "Projekty a Spolupráce s Praxí"
Interní definice cílových skupin byla podkladem pro tvorbu tzv. menu cílových skupin, které se nachází vždy po pravé straně hlavního vizuálního bloku stránky. Hlavní myšlenkou zde bylo podpořit orientaci prezentací na uživatele snadným navigačním prvkem. Naprostá většina uživatelů, kteří na web přijdou by se tak měli po jediném kliknutí na svou skupinu dostat k relevantnímu obsahu v rozcestníkové stránce pro danou skupinu.
V rámci tvorby nových barevných schémat jsme se snažili vycházet jednak z tradičních barev logotypů fakult, institutu i hlavní žlutozelené kombinace. Sekundární barvy jsou potom navržené tak, aby byly weby dobře čitelné (dostatečně kontrastní) na všech zařízeních. Všechny barevná schémata prošla důkladnou interní diskuzí na fakultách, institutu a rektorátu.
Nové weby jsou odpovědí na potřebu modernizovat internetové prezentace ČZU. Věříme, že budou důstojnější vizitkou univerzity a přinesou kvality jako lepší přehlednost a celkově bohatší "uživatelský zážitek" při jejich používání. Více se o nových webech můžete dozvědět zde.